日本で契約したドコモのスマーフォンを海外で持っている方にお知らせします。
私はドコモと通話した分の料金を支払う契約をしています。
クレジット会社からのドコモの携帯電話の請求料金が100倍になっていたのでドコモに問い合わせをしました。
この国では使えないアプリなどの問題があり最終的に電話で話しました。
電話で私を対応してくれた方はとても親切でした。
事情を話すと スマホのデータローミング がオンになっていると通話の有無にかかわらず使用料が発生することを教えてくれました。
スマホの設定から→接続→モバイルネットワーク→データローミングがONになっていたのでOFFにしました。
OSやデバイスのアップデートで電子機器の設定が変わる事象は何回も経験しています。 定期的なチェックが必要ですね。
This is a message for those of you overseas who have a Docomo smartphone signed up in Japan. My contract with Docomo only covers calling charges.
I contacted Docomo because my Docomo mobile phone bill from my credit card company had increased 100 times.
I was having issues with apps that didn't work in this country, so I ended up speaking to them over the phone.
The person who spoke to me over the phone was very kind.
When I explained the situation, they said that if my smartphone's data roaming is on, charges will be incurred whether I make a call or not.